Ecuador - Reisverslag uit Quito, Ecuador van lottetimmer - WaarBenJij.nu Ecuador - Reisverslag uit Quito, Ecuador van lottetimmer - WaarBenJij.nu

Ecuador

Blijf op de hoogte en volg

31 Maart 2019 | Ecuador, Quito

Hola

Na een week ziek te zijn geweest in Bogota (drink daar geen leidingwater ook al zeggen ze dat het veilig is) ben ik door naar het zuiden gevlogen naar Popoyan, waar het gelukkig ook wat warmer was dan in Bogota. Daar de stad en omgeving verkend en in het hostel was elke avond live muziek van eigenaar en andere gasten. Daarna ben ik naar Ipialis gereisd voor een nachtje om de reis naar Quito even op te breken en ook om niet met een nachtbus de grens over te moeten.
Aangekomen in Quito dacht ik dat de reis vlekkeloos verlopen was, totdat ik mijn toiletspullen pakte die gelekt hadden. Blijkbaar vond de politie het nodig om tijdens een van de controles een aantal maal met een puntig voorwerp in mijn toilettas te steken :(
Het grootste doel van mijn verblijf in Ecuador was om weer naar de Galapagos eilanden te gaan om daar weer met een boottocht de eilanden te verkennen. Het was even goed zoeken maar uiteindelijk boot en vliegtickets geboekt en na een week in de stad (waar ik me ondertussen wel vermaakte met verschillende dagtripjes en avonden uit) vloog ik die kant op. Ik had eerst twee dagen zelf op het centrale eiland om te besteden en daarna een week mee met een boot. Het is even een rib uit je lijf maar dan heb je ook wel wat :) Elke dag heb ik zoveel verschillende dieren gezien, op het land en in de zee. De gids op de boot was ook veel beter dan degene op mijn vorige reis daar, dus daar was ik wel heel blij mee. Op het land waren heel veel vogels, leguanen en schildpadden enzo en in het water vissen natuurlijk en verschillende typen haaien en rays (kom ff niet op Nederlandse naam).
Afgelopen vrijdag hield dat avontuur weer op en vloog ik weer terug naar Quito. Daar gisteravond nog even mijn poolskils bijgewerkt en vanavond is het op naar Argentinië!
Chau

  • 31 Maart 2019 - 18:36

    Tineke Van Maldegem:

    Hoi Lotte, toevallig laatst een documentaire gezien over de Galapagos en de hoeveelheid hamerhaaien die daar samen komen.... heel bijzonder...
    Rays zijn roggen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Dan is dit dus nummer 3

.

Recente Reisverslagen:

04 Juni 2019

West Coast

09 Mei 2019

Californië

22 April 2019

Argentinië

31 Maart 2019

Ecuador

02 Maart 2019

Colombia

Actief sinds 07 Nov. 2008
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 19003

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2010 - 28 Juni 2011

Tweede reisje

08 November 2008 - 28 April 2009

Mijn eerste reis

09 December 2018 - 30 November -0001

Dan is dit dus nummer 3

Landen bezocht: