Op naar de warmte - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van lottetimmer - WaarBenJij.nu Op naar de warmte - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van lottetimmer - WaarBenJij.nu

Op naar de warmte

Blijf op de hoogte en volg

19 Januari 2019 | Panama, Bocas del Toro

Nou er viel genoeg te beleven in New Orleans rond oud en nieuw, met zelf overdag nog een parade vanwege de sugarbowl (college footbal), muziek en natuurlijk de vuurwerkshow boven het water. Maar eigenlijk wordt elke dag daar gevierd, alleen het vuurwerk maakte het anders :)
Een paar dagen later de bus gepakt naar Austin in Texas, de enige niet red-neck plek in Texas volgens velen. En dat zou best weleens zo kunnen zijn, hoewel ik de rest van van de staat maar niet ben gaan checken. In Austin moest ik natuurlijk wel de lokale barbecue proberen, anders ben je niet echt in Texas geweest. Die is aan te bevelen en behalve daar naar bandjes gekeken te hebben, stuiten we ook nog op een goede comedy show waarbij zon beetje de hele VS op de hak genomen werd.
Daar op een vliegtuig gestapt naar San Diego. Volgens ingeweiden de plek waar het het hele jaar door heerlijk warm is , maar dat viel toch een beetje tegen toen ik er was. En aangezien ik er toen ook achter kwam dat er in de natuurparken in Californië nog sneeuw voorspeld was heb ik een vliegtuig naar Panama gepakt, waar het elke dag zo'n dertig graden is.
Eerst in het oude gedeelte van Panama city gezeten wat goed vertoeven was, maar blijkbaar was de paus ook op het idee gekomen om daar naar toe te gaan. Daardoor waren er nogal wat wegen afgesloten en was er een hoop extra volk in de stad.
Dus nadat ik eerst nog ff het Panamakanaal gecheckt had, heb ik als goede "afvallige" katholiek besloten ze daar de ruimte te geven en ben ik helemaal naar het westen van Panama gereisd naar Bocas del Toro. Een tropisch eilanden groepje in het noorden. Ik zit nu weer op het "hoofd" eiland waar de meeste hotels en restaurants zitten, maar hiervoor zat ik twee dagen op een eigenlijk veel mooiere plek. Helemaal afgelegen tussen de bossen op bij een mooi zandstrand waar je vanuit je accomodatie zo op kon lopen. Dat midden in natuur was echt prachtig, maar het hield ook in dat op een avond de route naar de wc "versperd" werd door een hele bende agressieve mieren die je niet zomaar van je voeten afkreeg.
Nu heb ik mezelf getrakteerd op twee dagen een eigen kamer om even bij te komen van dit alles ;)
Chau

  • 21 Januari 2019 - 09:07

    Timeke:

    Lekker bezig ........Amerika in sneltempo ....en nu Panama.
    Heb begrepen van Lennart dat het een prachtig land is, dus... genieten!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Panama, Bocas del Toro

Dan is dit dus nummer 3

.

Recente Reisverslagen:

04 Juni 2019

West Coast

09 Mei 2019

Californië

22 April 2019

Argentinië

31 Maart 2019

Ecuador

02 Maart 2019

Colombia

Actief sinds 07 Nov. 2008
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 19005

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2010 - 28 Juni 2011

Tweede reisje

08 November 2008 - 28 April 2009

Mijn eerste reis

09 December 2018 - 30 November -0001

Dan is dit dus nummer 3

Landen bezocht: