Westcoast - Reisverslag uit Sydney, Australië van lottetimmer - WaarBenJij.nu Westcoast - Reisverslag uit Sydney, Australië van lottetimmer - WaarBenJij.nu

Westcoast

Door: Lotte

01 Maart 2009 | Australië, Sydney

Zo het heeft even geduurd maar daar ben ik weer. Ben sinds gisteravond weer in Sydney. Was daarvoor in Broome en was eigenlijk van plan om daarna naar Darwin te vliegen, maar in Broome was het al zo warm en klam dat ik niet nog noordelijker (warmer en klammer) wou gaan. Er was daar ook een cycloon aan het ontwikkelen toen ik daar wegging, dus dat wordt een andere keer voor Darwin en omstreken.
Heb de rest van de wetkust (alles onder Broome) gezien de afgelopen weken. Eerst een 5 daagse trip vanuit Perth naar het zuiden. Weer op hele mooie stranden geweest, wijnen geproefd, rotsen beklommen en een berg natuurlijk, enzovoorts.
En als extra was er ook nog een lokale dronkelap die de gids aanviel nadat ie hem eerst bijna aanreed. Jaja dat soort idioten hebben ze hier ook.
Daarna weer vanuit Perth een 10 daagse trip naar Broome. Begin van de trip (tot Exmouth) ging langs de kust. Daar hebben we vooral veel dieren gezien, dolfijnen die bijna tot helemaal op het strand kwamen zwemmen, onverstoorbare pelikanen, en als beste 'the Ningaloo Reef' wat kleiner is dan de 'Great Barrier Reef' maar meer soorten dieren/planten heeft. We hebben daar een dag gewoon gesnorkeld (Reef begint ong. 2 meter vanaf strand) en een dag op een boot gezeten met glazen bodem en ook vanaf daar gesnorkeld. Heb ontzettend veel verschillende vissen gezien en schildpadden. En ik heb ook nog met haaien gezwommen! Het was niet de grote witte, maar het is wel leuk om te kunnen zeggen :) De grootste waren Reefsharks, die kregen een soort van schoonmaakbeurt van kleine visjes zo'n 8 meter onder ons.
En, zou het bijna vergeten, ook nog een haai gezien in actie op een school vissen (was aan de oppervlakte te zien vanaf boot :) ) en van boven werden de vissen ook nog door meeuwen aangevallen. Het was niet hun geluksdag, even later kwam er ook nog een dolfijn aan zwemmen om te kijken of er nog wat voor hem bij zat....
Tweede deel van die trip was in het Karijini National Park, waar we in tenten moesten slapen. Meteen de eerste avond kwam ik een slang tegen (stond er net niet op) toen ik alleen met mijn waardeloze zaklantaarntje terug liep naar de tent, dat was dus ook de laatste keer dat ik alleen naar de tent liep :)
In het park hebben we allemaal 'Gorge's' gezien. Klinkt lekker vaag he, maar het komt er op neer dat je langs allemaal rotsen klimt, waar je niet al te veel moet bij nadenken wat er gebeurd als je uitglijd, en dan kom je bij een soort meertje uit waar je in kan zwemmen, vaak met waterval, en een super uitzicht/omgeving.
De laatste avond was op een grote ranch, waar geen dieren waren jammer genoeg, maar in plaats daarvan waren er wel heeeel veeel sprinkhanen die ons 's avonds besprongen toen we aan tafel zaten. Dat gebeurde in het park ook wel eens, maar hier wat het echt niet normaal met hoeveel ze waren. Die avond wel buiten geslapen (in park ook geprobeerd maar toen ging het na een uur al regenen), was evengoed nog hartstikke warm zonder tent.
Daarna dus nog een paar dagen in Broome gezeten, maar in Broome is echt helemaal niks te doen, dus dat is ook wat ik daar gedaan heb :)
Nu dus weer in Sydney, ga de oostkust maar es langs denk ik, maar dat hoor je later wel :)
Doehoeg

• 01 Maart 2009 - 09:17

Eva:

Hej Lot!

Doe je wel voorzichtig daar, We willen je wel weer eens terug zien hoor! Klinkt allemaal erg avontuurlijk. Hoop dat je foto's hebt gemaakt van die haaien en schildpadden enzo! Ben benieuwd of de Ooskust net zo leuk wordt.
    -X- Eva

• 04 Maart 2009 - 07:56

Sandra:

dit is een heel leuk verhaal. lijkt wel een hoofdstuk uit een reisboek/verslag. nog een paar weken zon, zee, strand en haaien en dolfijnen en dan terug in de mist (met of zonder gorilla's)? of blijf je langer?