Bergtocht - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van lottetimmer - WaarBenJij.nu Bergtocht - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van lottetimmer - WaarBenJij.nu

Bergtocht

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg

24 December 2008 | Nieuw Zeeland, Wellington

He goeie feestdagen iedereen!
Ben nu in Wellington waar ik de afgelopen 2 dagen heerlijk in de zon heb gezeten :) Nu helaas niet meer want het regent weer es.
Heb paar dagen terug de 'Tongariro Crossing' gelopen. Dat ligt in het nationale park onder Taupo (tocht van 7 uur). Schijnt ook dat een van die bergen gebruikt is voor de Lord of the rings, maar heb nog steeds geen zin om die films allemaal te gaan bekijken :)
De dagen voor dat ik die dagtocht ging doen werd het steeds afgeblazen vanwege slecht weer, en de dagen erna ook. Had dus wel mazzel dat het doorging op de dag dat ik er was.
Er was alleen ontzettend veel wind het laatste stuk berg op, en het was daar ontzettend mistig (en koud), dus geen mooi uitzicht en iedereen was echt aan het zwoegen om die berg op te komen tegen de wind en de zwaartekracht. Wacht maar tot je foto's ziet :) lag niet aan mijn conditie.
Later bergafwaarts ging de wind weer liggen en hadden we ook meer uitzicht, maar de bergtoppen waren nog steeds tussen de wolken verborgen, dat was wel jammer voor het uitzicht, maar ja je kan niet alles hebben ...
Heb wel blaren gekregen, dat dan weer wel, waarschijnlijk als compensatie :)
Heb nog steeds geen kerstgevoel, ook al zie je hier wel overal kerstversiering enzo, maar misschien komt het nog... (kerstliedjes zijn hier ook even erg)
Tot later!

  • 24 December 2008 - 00:46

    Antonina:

    Hee!

    Leuk die kaart zeg, hoorde dat meer mensen het op prijs stelden! Ik stuur er alleen geen 1 terug, sorry ;-)

    En die lord of the rings films wil ik best nog een keer meekijken hoor. Deel 1 blijft mn favoriet trouwens.

    Is er nog een soort backpackers kerst georganiseerd iets? Dat zou ook wel leuk zijn!

    veel plezier nog.

  • 24 December 2008 - 12:44

    Danielle:

    Ik wacht idd met smart op je foto's :P Wij gaan maandag na de kerst een 'zomeravond' bij Maaike houden; zomerjurkjes aan, zonnebril op, verwarming op 30 graden en mét rosé natuurlijk :D Dat is toch lekkerder dan gluhwein :P
    Fijne kerst!

  • 24 December 2008 - 14:16

    Jisca:

    Hey! Klinkt gaaf allemaal :) Bergen zijn mooi, zonde dat het zo bewolkt was, maar doe je weinig aan eh.
    Jij ook fijne feestdagen! En meer je fantasie gebruiken, als je maar genoeg aan sneeuw, kerstbomen en kerstmannen denkt kom je vanzelf in de kerststemming ;)

  • 24 December 2008 - 14:17

    Tineke Van M.:

    Jeetje als je terug bent heb je een topconditie.
    Wij wensen je vanaf ons eiland fijne feestdagen met of zonder kerstgevoel en alle goede wensen voor 2009.Dat je nog maar heel veel mag genieten down under.

  • 24 December 2008 - 17:30

    Maaike:

    :D! (wil nu wel graag een keer foto's zien hoor ;) haha!)

    hee fijne kerstdagen! Zal wel vreemd zijn dit jaar.. We zullen iig op je proosten (h)

  • 25 December 2008 - 11:53

    De Baas:

    goed dat je zo geniet en leuk om je verslagen te lezen. Wolken in de bergen vind ik juist prima, dan zie je ook niet hoe hoog het is :-)
    Ik kan me alleen geen Lotte voorstellen die 7! uur achtereen loopt, ik zal het onthouden!
    Wij hebben onze jaarlijkse kerstborrels weer achter de rug, maar het was toch minder en er bleef drank over???
    veel plezier verder!

  • 27 December 2008 - 20:26

    Eva:

    Hej Lot!

    Nou je mist niks aan de kerst hier hoor. Het is alleen maar heel erg koud. En ook nog eens heel erg druk op het eiland (=niet relaxed boodschappen doen) Dus geniet lekker van de rust en mooie uitzichten. En alvast een gelukkig nieuw jaar mocht ik je niet meer spreken. Dat zal vast ook weer een beleving zijn daar in dat verre land. Ohja nog bedankt voor de kaart was blij verrast toen ik hem uit de brievenbus haalde.
    -X-

  • 31 December 2008 - 18:31

    Sandra:

    je zit al in 2009, gelukkig (nieuw-)jaar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 April 2009

Crocs

28 Maart 2009

1770

17 Maart 2009

Oost nu

01 Maart 2009

Westcoast

05 Februari 2009

Hittegolfje

Actief sinds 07 Nov. 2008
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 19033

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2010 - 28 Juni 2011

Tweede reisje

08 November 2008 - 28 April 2009

Mijn eerste reis

09 December 2018 - 30 November -0001

Dan is dit dus nummer 3

Landen bezocht: